Ple.- El PP assegura que el Govern "va mentir" i va actuar amb "negligència" en la gestió de l'apagada elèctrica

Actualizado: martes, 2 diciembre 2008 19:53

Vives revela que "aquesta setmana" es tindrà el primer informe preceptiu de l'avaria i anuncia la contractació d'un dictamen extern


PALMA DE MALLORCA, 2 Dic. (EUROPA PRESS) -

El grup popular ha criticat avui l'actuació "bastant negligent" portada a terme per la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia en l'apagada elèctrica que va afectar a Mallorca i Menorca el passat 13 de novembre, ja que, segons aquest partit, el Govern "va mentir" en un primer moment sobre la causa d'aquest succés a l'afirmar que es va deure a l'efecte provocat per un llampec.

Durant la seva intervenció al Parlament, el diputat del PP Josep Juan Cardona va remarcar que "aquí algú ha mentit i això té conseqüències jurídiques i econòmiques" un aspecte que, segons va indicar el popular, "no serà el mateix" ni per a l'empresa ni per a les persones que sol·licitin la indemnització.

Cardona també va lamentar que la Conselleria no hagi obert cap expedient per aquesta "causa inexistent" i va posar èmfasi que "no sé què ha d'estar passant" perquè aquest departament sigui un "simple instrument" de l'empresa generadora.

Per la seva banda, la consellera de Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives, va revelar que "aquesta setmana" es tindrà el primer informe preceptiu des de l'avaria, mentre que va sostenir que s'està tramitant la contractació d'un dictamen extern per "veure les possibles causes i treure una conclusió fiable" sobre aquesta qüestió.

A més, va manifestar que l'executiu autonòmic va posar tots els mitjans perquè aquest succés "no es torni a repetir". Així, va indicar que el 13 de novembre, la directora general d'Energia, Maria Magdalena Tugores, i el director general d'Indústria, Guillem Fullana, seguissin l'evolució dels esdeveniments "de primera mà" i per assegurar el "ràpid subministrament".

Vives, alhora, va afirmar que, l'endemà al del succés, es va obrir un expedient informatiu per conèixer les causes de l'apagada i es va posar a disposició del públic un imprès per informar sobre el tràmit a seguir pels afectats.

D'altra banda, la consellera va indicar que personal tècnic de la Direcció General d'Energia va acudir a la subestació però que els "procediments no són ràpids" ja que es deu "intervenir sense afectar al subministrament".