Sampol demanarà a Blanco la cogestió aeroportuària i la millora de la connectivitat aèria a Balears

Actualizado: martes, 23 junio 2009 13:30

MADRID, 23 Jun. (EUROPA PRESS) -

El senador autonòmic per les Balears Pere Sampol traslladarà avui al ministre de Foment, José Blanco, el consens existent a Balears perquè la comunitat entri definitivament en la cogestió aeroportuària, un element necessari per a la "captació de nous segments de turisme" i perquè es garanteixin els vols amb la península.

Així ho va detallar el senador del Bloc per Mallorca durant la Comissió General de Comunitats Autònomes, on va traslladar la "preocupació" existent a l'arxipèlag sobre aquest punt, i va reiterar-li la necessitat d'entrada de les institucions autonòmica en la gestió dels aeroports, "si cal amb l'entrada de la iniciativa privada per mitjà de les cambres de comerç" insulars.

Per la seva banda, el titular de Foment s'estudia la situació de la connectivitat a les illes i la declaració de servei públic en els vols interilles, tot i que va instar a Sampol, que va comparar el cost d'aquests a Balears i Canàries, a no comparar la realitat econòmica de les dues regions. A més, va tornar a incidir que treballa amb el Ministeri d'Economia i Hisenda per impulsar el tramvia de Palma

Per la seva banda, el senador balear també ha insistit al ministre de Foment que la declaració de servei públic en els vols interilles "no funciona" a causa de al cost d'aquests vols, i fins i tot ha apuntat que els residents de les Balears paguen un 50 % més respecte a les tarifes dels vols interilles a les Canàries.

EL AVE DE BALEARES SON ELS AEROPORTS

"El nostre AVE són els avions i en aquest moment no tenim freqüències suficient, sobretot a Eivissa i Menorca", ha afegit Sampol per insistir que aproximadament no existeixen vols i freqüències mínims durant aproximadament sis mesos de l'any, un aspecte negatiu per a una comunitat que viu en un 80 % del turisme.

Després d'insistir a Blanco que li sol·licitarà demà a la sessió de control al Govern del Senat, Sampol també ha criticat la situació del transport marítim, sobretot en el referent a les taxes de càrrega i descàrregues, el que segons els seus càlculs fa que transportar un contenidor de Barcelona a Palma costi "quatre vegades més" que de la ciutat comtal a Saragossa, tot i que la distància és semblant.

Finalment, Sampol ha assegurat que el flux fiscal de les Balears fa que des de la comunitat es pagui 240 quilòmetres anuals d'aquest transport, però va incidir que les illes no demanen aquesta infraestructura sinó el desenvolupament d'un tramvia per a la Badia de Palma.

Tot i que ha afegit que sembla existir un problema a destinar 400 milions al projecte, de manera que va sol·licitar-li al ministre que es destinin inversions estatutàries i si pot ser que es financi íntegrament amb finançament estatal.