Sampol demanarà al Govern que impulsi el REB perquè Balears pugui afrontar la deslocalització de companyies aèries

Actualizado: jueves, 29 octubre 2009 19:52

PALMA DE MALLORCA, 29 Oct. (EUROPA PRESS) -

El senador autonòmic per les Balears, Pere Sampol, defensarà una moció en la cambra alta en la qual insta el Govern espanyol a impulsar de manera "urgent" un nou Règim especial insular de les Illes Balears, per fer davant de la deslocalització d'empreses aèries que s'està produint en la Comunitat, com és el cas de Spanair, seu central de la qual s'ha traslladat a Catalunya, i d'altres companyies que han decidit traslladar a altres territoris els seus negocis.

És un dels punts de la proposta que es debatrà dimecres que ve al senat, i que recull el consens existent a Balears. En aquest sentit, el parlamentari del Bloc Eduard Riudavets, ha recordat que en la passada sessió parlamentària es va aprovar una Proposició No de Llei (PNL) que preveu la creació d'una ponència d 'estudi a la Comissió d'Hisenda i Pressupostos amb l'objectiu d'elaborar una proposta del nou REB que es tingui en compte en les futures negociacions entre l'executiu autonòmic i l'executiu central.

Riudavets, ha apuntat alhora la necessitat d'iniciar les negociacions entorn d'aquest proposta que l'Estatut d'Autonomia, reconeix en la seva disposició addicional sisena.

Alhora, la moció reclama al Govern la participació de les Comunitats Autònomes, a més dels Consells i Consells Insulars, en el cas de les Illes Canàries i Balears, en els òrgans de gestió que es creuen en el futur model de gestió aeroportuària, una reivindicació que, segons Sampol, permetria a les Illes disposar d'un major marge de maniobra per millorar la freqüència de vols, sobretot entre Menorca i Eivissa amb les principals capitals espanyoles.

Així, el tercer punt de la propostes planteja fer, un termini de sis mesos, un estudi sobre la viabilitat i cost econòmic d'una declaració d'Obligació de Servei Públic per a determinades connexions entre les Illes de Menorca i Eivissa amb Madrid, Barcelona i València, que suposi una reducció sensible de les tarifes.

En aquest punt, el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Biel Vicens, ha apuntat que Balears està pagant pels bitllets d'avió entre un 20 i un 50% més cars que altres ciutats espanyoles, incloent el descompte per resident, a més d'haver de suportar un dèficit de freqüències que és especialment preocupant durant els hivern, ha lamentat.

En la roda de premsa, per presentar la iniciativa, va participar també el portaveu del Bloc, Biel Barceló, qui ha apuntat que els ciutadans de les Balears haurien de pagar el quilòmetres de transport, en aquest cas en avió, a preu d'AVE, el que ens permetrà situar-nos en les mateixes condicions que altres Comunitats en les quals disposen d 'aquest mitjà de transport.