SFM i el comitè d'empresa es reuneixen a la Taula de negociació per intentar arribar a un acord

Actualizado: miércoles, 18 junio 2008 13:49

PALMA DE MALLORCA, 18 de juny (EUROPA PRESS)

Un gabinet tècnic de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) i el comitè d'empresa estan reunits des de les 10.00 hores a la seu de l'empresa per intentar arribar a un acord que permeti desconvocar les aturades de quatre hores diàries en dies alterns que els treballadors mantenen com a forma de protesta per la falta de mesures de seguretat i els nous torns.

En declaracions a Europa Press el gerent de SFM, Jaume Jaume va explicar que confia que d'aquesta Taula de negociació surti un acord que "satisfaci" ambdues parts i pugui posar-se punti i final a aquesta vaga.

Va indicar que l'acord amb els treballadors cal perquè pugui posar-se fi, no només a les aturades de quatre hores (de 8 a 10 hores i de 19 a 21 hores) sinó a les "constants irregularitats" detectades des que el comitè d'empresa va anunciar la vaga. La setmana passada aquesta falta de compliment amb les obligacions laborals va ser "molt important", donant peu a una "vaga encoberta" que està "perjudicant" als usuaris, va explicar.

Així, Jaume va confirmar que aquest matí un tren procedent de Manacor va estar parat durant gairebé dues hores a l'estació d'Inca impedint la seva arribada a Palma i obligant a tots els usuaris a romandre a l'estació durant aquest temps. A més, el tren va obstaculitzar la circulació a la resta de trens, una situació "greu" que va impedir una vegada més el compliment dels serveis mínims fixats per la Conselleria (45%).

Jaume va confirmar que s'ha obert un expedient informatiu al conductor del tren, que es va baixar del comboi durant el temps que aquest va estar parat. "Hem de veure si hi ha alguna falta o infracció per procedir a l'obertura d'un expedient disciplinari", va aclarir Jaume, afegint que la setmana passada es van obrir diversos expedients informatius a treballadors que es sospita que van incomplir les seves obligacions laborals.

Aquestes "irregularitats" es tradueixen en retards en els trens i baixes de treballadors. "No és molt normal que un tren des de Lloseta a Binissalem trigui 15 minuts", va comentar Jaume, indicant que aquests signes de "vaga encoberta" és el que "fa més mal als usuaris". "No podem acceptar aquests comportaments", va subratllar, confiant a arribar un acord el dia d'avui.