Turespaña, Ibatur i el Consell d'Eivissa invertiran 450.000 euros en una campanya de promoció internacional

Actualizado: viernes, 12 septiembre 2008 19:58

EIVISSA, 12 de Setembre (EUROPA PRESS)

El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, el conseller de turisme del Govern i president de l'Institut Balear (Ibatur), Francesc Buils, i el president del Consell Insular d'Eivissa i president de la Fundació de Promoció Turística d'Eivissa, Xicu Tarrés, van signar avui un conveni, per valor de 450.000 euros, gràcies al qual es promocionarà Eivissa durant la segona quinzena de setembre i la primera d'octubre a Alemanya, Regne Unit i Itàlia amb l'objectiu d'estimular l'arribada de turistes d'aquests països a l'illa.

Segons va anunciar el secretari d'Estat de Turisme, la campanya es difondrà sobretot en mitjans escrits, als quals es destinarà el 85 % del pressupost, amb especial relleu en les regions amb connexió aèria a Eivissa, i el 15 % restant, 70.000 euros es dedicaran a la promoció en mitjans en línia.

En el cas d'Alemanya el pressupost serà de 180.000 euros, les insercions publicitàries es realitzaran en les edicions regionals del diari 'Bild' i en diaris locals de Colònia, Frankurt, Düsseldorf, Munic, Suttgart i Berlín.

D'altra banda, al Regne Unit la campanya tindrà un pressupost de 150.000 euros i es distribuirà en diaris escocesos i diaris de Liverpool i Manchester. En els mitjans d'Itàlia es destinarà una quantia de 120.000 euros i la campanya es desenvoluparà en diaris de Milà, Torí, Bolonya, Bèrgam i Pàdua. Mesquida va destacar que el 92 % del turisme que arriba a les illes és europeu i d'aquest un 70 % pertany a Alemanya, Anglaterra i Itàlia.

TEMPORADA TURÍSTICA I SITUACIÓ ECONÒMICA

Mesquida va agregar que la campanya pretén ser un reforç de totes les que s'emprenen al llarg de l'any i que tracta de "potenciar la imatge d'Eivissa en el que queda de 2008". L'objectiu és garantir la presència constant de l'illa davant els principals competidors.

Pel que fa a la situació econòmica, va detallar que és fonamental "fer d'un problema una oportunitat" i ha afirmat que el turisme és una indústria que està resistint el deteriorament econòmic. Respecte a les xifres de l'última temporada turística va explicar que, tot i que presenten un descens, són molt similars a les de l'exercici passat "que va ser excepcional".

Per part seva el president del Consell Insular d'Eivissa, Xicu Tarrés, va agrair la sensibilitat i interès de Turespaña i Ibatur que "es tradueix en la firma d'aquest conveni". A més, va assegurar que es tracta d'una actuació puntual que "esperem millori la situació del sector davant aquesta recessió econòmica".

El conseller de Turisme, Francesc Buils, va manifestar que Balears "compten amb els instruments i la capacitat" per afrontar l'actual situació econòmica que està repercutint en el turisme tant nacional com internacional.

En aquest sentit, va agregar que el conveni se suma a la campanya que impulsa el Govern amb els principals 'touroperadors' de l'àmbit nacional i al Pla de Màrqueting que s'està dissenyant i que tenen com a objectiu que "Eivissa segueixi sent líder al mercat turístic". Finalment, va considerar que "el turisme aguanta el motor de l'economia de manera que, tot i que la situació és preocupant, s'afronta amb optimisme".