As aulas universitarias futuras permiten asistir a clase dende calquera parte e un ensino máis interactivo

Actualizado: miércoles, 23 abril 2008 20:39

Pronor Ingenieros presenta "solucións imaxinativas, doados de utilizar e economicamente asumibles pola universidade"

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 23 Abr. (EUROPA PRESS) -

A empresa galega Pronor Ingenieros presentou hoxe en Santiago as aulas universitarias do futuro coas que propón solucións tecnolóxicas para que os alumnos poidan asistir a unha clase dende calquera lugar do mundo e os profesores fagan as súas ensinanzas "máis interactivas e participativas".

Docentes da Universidade de Santiago de Compostela (USC) asistiron á presentación de como serán as aulas universitarias do próximo futuro, unha vez que teñan que adaptarse ás esixencias recollidas no Plan Bolonia, que entrará en vigor en setembro de 2009.

A presentación celebrouse na Facultade de Ciencias Sociais, dentro do 'Seminario da Tecnoloxía na Aula: avanzando cara ao Espazo Europeo de Educación Superior (EEES)', organizado polo Vicerrectorado de Espacios Europeos e o Centro de Tecnoloxías para a Aprendizaxe (CETA).

Pronor Ingenieros ofreceu unhas "solucións imaxinativas, doados de utilizar e economicamente asumibles pola universidade, xa que están baseadas en software gratuíto", apuntou o responsable da empresa José Luis Díaz. Segundo comentou, a implantación desta nova tecnoloxía "é muchísimo máis barata que as aulas de videoconferencia que se intentan implantar agora para cumprir con Bolonia e ofrecen moitas máis posibilidades".

VANTAXES.

Neste sentido, técnicos desta empresa de enxeñaría galega presentaron unha lousa dixital interactiva, que permitirá ao alumno acceder ás clases a través de Internet en tempo real. Se o profesor o permite, tanto os estudantes que asistan presencialmente a clase como os que o fagan on-line poderán descargarse as explicacións que faga o docente aos seus respectivos dispositivos de almacenamento --PC, P3, I-Pod, pendrive ou outros--.

Deste modo, desaparecerá a necesidade de estar permanentemente a tomar apuntamentos, xa que o alumno "tería acceso a toda a información que ofreza o profesor na lousa dixital e podería centrar máis a súa atención na explicación que a escribir todas e cada unha das palabras do mestre", precisaron, ao tempo que engadiron que se trata dunha opción "claramente ecolóxica, xa que reduciría drasticamente o consumo de papel no ámbito universitario".

Pola súa banda, o profesor terá á súa disposición un maior número de ferramentas á hora de elaborar as súas clases e facelas "máis entretidas e participativas". Deste modo, utilizará a súa man ou un lapis dixital para interactuar sobre a lousa, podendo escribir e debuxar como nunha lousa clásica e, ao mesmo tempo, incluír sobre ela calquera tipo de documento que teña almacenado nun PC ou memoria USB --imaxes, vídeo, son, documentos word e power points--.

A lousa dixital de Pronor Ingenieros tamén ofrece unha opción multipad, permitindo a súa utilización simultánea por parte de dúas persoas e o seu uso como sala de videoconferencia, para compartir opinións con outros centros universitarios de calquera parte do mundo.