Un sistema cartográfico en rede informará as pymes sobre as características do seu target e a súa competencia

Actualizado: domingo, 13 septiembre 2009 14:53

Esta técnica de 'geomárketing' baséase na segmentación do mercado, co que pretende engadir valor ás accións comerciais

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 13 Sep. (EUROPA PRESS) -

Unha sinatura compostelana porá en marcha o ano que vén un sistema cartográfico en rede para as pymes galegas destinado a informarlles sobre as características dos seus competidores e clientes potenciais --target--.

O programa, orientado a ese 80 por cento de pequenas e medianas empresas que conforman o tecido económico galego, ofrecerá servizos de localización e caracterización da competencia e o público obxectivo, nunha técnica do denominado 'geomárketing', que cada vez empregan máis compañías para engadir valor ás súas accións comerciais.

Non obstante, aínda non existe ningún operativo deste tipo na península, aínda que o responsable deste proxecto galego de I+D+i, Antonio Fraga, indicou a Europa Press que si "hai cousas similares", sobre todo entre as empresas de gran distribución.

Así, o software funciona a través de mapas nos que os clientes aboados poderán visualizar datos "que doutra forma lles sería imposible atopar", destacou Fraga, xeógrafo e corresponsable da compañía de enxeñaría do territorio Signo, con sede na capital galega.

CARTOGRAFÍA E DATOS DEMOGRÁFICOS

Entre outros documentos, o equipo de Signo --uns 12 ou 13 enxeñeiros e licenciados en Xeografía-- utilizou cartografía de base, catastral e ortografías --fotografías aéreas--, ademais de datos demográficos, socioeconómicos e procedentes do Instituto Nacional de Estatística.

Con iso, as pymes saberán onde e en qué situación están os seus rivais directos, así como os atributos da poboación á que debe dirixirse. Desta forma, o programa describe aos posibles clientes, así como as casas nas que residen, "se teñen gas ou se son novas ou vellas", exemplificou Fraga.

Debido á segmentación que fai do mercado, este método é útil "á hora de facer un mailing", resaltou, que é o envío selectivo de publicidade por medio do correo electrónico. "Porque che permite saber qué zona xeográfica tes ou non cuberta", explicou.

Así mesmo, reivindicou que o produto engade "moito valor" a calquera acción comercial, e especulou coa posibilidade de que, nun futuro, todas as empresas contasen con esta clase de servizos. "Para nós sería estupendo", chanceou.

'DEMO' EN SANTIAGO

"A idea é que teña o menor custo posible", apuntou, polo que unha vez listo o programa executarase en internet mediante o pagamento de distintas cotas para paquetes diferenciados. Tamén se formulou a opción de que o cliente pague en función do número de consultas "ou da complexidade das funcionalidades que contrate".

Na actualidade, Signo perfecciona a 'demo' que realizaron na área metropolitana de Santiago de Compostela, que é a que "mellor" coñecen e o "dinamismo" empresarial da cal foi o que fixo que apostasen por ela.