Un sistema informático axuda aos educadores a identificar e previr a violencia na escola

Actualizado: sábado, 10 mayo 2008 19:52

A CORUÑA, 10 May. (EUROPA PRESS) -

Un sistema informático, o software 'ieSocio', axuda aos educadores a identificar e previr a violencia na escola e xa foi probado en máis dun centenar de centros de secundaria de Madrid e Castilla e León dende 2004 e os resultados apuntan que é unha ferramenta eficaz para combater o acoso escolar.

Coas estatísticas creadas polo sistema é posible incluír os alumnos de xeito estratéxico en redes ou outros grupos que non o rexeiten ou maltraten. Foi presentado polo psicólogo Javier Martín Barro, nunha xornada organizada en A Coruña pola Fundación María José Jove e a Asociación para a Prevención e Intervención Psicolóxica (CHISEM).

Este sistema desenvolvido pola Unidade de Psicoloxía Preventiva da Universidade Complutense de Madrid e o Instituto Salvador Allende de Fuenlabrada, contén preguntas de carácter sociométrico que permiten identificar cáles son os alumnos rexeitados polos seus compañeiros.

O programa debe ser utilizado durante todo o ano lectivo, pois instálase en setembro e os alumnos contestan as preguntas en outubro ou novembro para que a xefatura de estudios poida actuar con tempo durante o ano académico.

Pola súa parte, o catedrático do Departamento de Didáctica e Investigación Educativa da Universidade de La Laguna, Amador Guarro Pallás, advertiu de que a falta de equidade do sistema escolar pode xerar a violencia. Entende que "a falta de igualdade é unha fonte de violencia estrutural, á que algúns individuos reaccionan de forma violenta, pero iso se pode cambiar".

"Unha das condicións é saber qué tipo de escola sería capaz de superar esta confrontación para, partindo do lugar en que cada centro se atope en relación con esa escola, iniciar o necesario proceso de cambio", asegurou Amador Guarro Pallás.

Por outra parte, o servizo de mediación 'Solucionando Xuntos', que desenvolveron a Fundación María José Jove, a Xunta e CHISEM en oito centros educativos galegos, demostrou que nos que foi máis activo o servizo de mediación se notou unha mellora substancial na convivencia e que para o 76 por cento dos estudantes a mediación foi satisfactoria.