Cepesca pretende axudar á CE a acabar co 'finning' mediante o aproveitamento integral da quenlla

Tiburón
MARINE BIOLOGY
Actualizado: jueves, 16 febrero 2012 20:44

Aposta pola prohibición do cercenamiento en fresco e a obrigatoriedade de desembarcar corpos e aletas no mesmo porto

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 16 Feb. (EUROPA PRESS) -

Cepesca expresou a súa intención de axudar á Comisión Europea (CE) a acabar co 'finning' --ou aleteo, práctica que consiste na captura de quenllas para cortarlles unicamente as aletas-- "estendendo o aproveitamento integral das capturas de quenlla que fai a flota palangreira española".

A flota española de palangre de superficie acordou este xoves, nunha reunión en Marín (Pontevedra), poñerse a disposición da CE no seu obxectivo, compartido cos armadores, de acabar coa práctica do 'finning' das capturas de quenlla --corte das aletas e solta do corpo ao mar-- fóra da Unión Europea e de mellorar a xestión das pesqueiras de quenllas a través das Organizacións Rexionais de Pesca.

O secretario xeral de Cepesca, Javier Garat, tras un encontro celebrado cos responsables das Organizacións palangreiras españolas Anapa, Arpoan, Orpagu, Espaderos Guardeses, Armadores de Marín, OPP Lugo e Porto de Celeiro, destacou que a flota palangreira española, responsable da penas un 7% do total de capturas mundiais de quenllas, é "a primeira interesada en que o finning desapareza totalmente fóra da UE".

Esta flota, tanto a que faena ao fresco como a conxeladora, que "rexeita categoricamente" a práctica, realiza un aproveitamento integral da quenlla, segundo asegura Cepesca.

Ademais da exportación das aletas ao mercado asiático e a carne ao mercado centroamericano e comunitario, a súa pel utiliza para confeccionar artigos de coiro, do fígado extráense a vitamina A e o 'squaleno' --produto usado na industria farmacolóxica e de cosméticos-- e, recentemente, a cartilaxe estase a utilizar na cura de determinadas enfermidades como o cancro ou a artrite, explica.

"Precisamente, a rendibilidade económica desta pesqueira para a nosa flota de palangre de superficie radica na comercialización de todas as partes que se poden utilizar das quenllas", resalta Garat.

Na actualidade, a porcentaxe dos ingresos derivada da venda de aletas dun buque de palangre de superficie supón aproximadamente o 45% do total derivado da pesca de quenllas, mentres que o 55% se obtén da comercialización dos corpos.

FUTURO DESTA FLOTA

A desaparición do 'finning' e unha mellora da xestión das pesqueiras de quenllas, a través das Organizacións Rexionais de Pesca, son as bases sobre as que se asenta o futuro desta flota, a xuízo de Cepesca.

Para lograr ambos os dous obxectivos, os armadores españois comprometen colaborar coa CE "propoñendo alternativas ás ferramentas formuladas por Bruxelas, que só afectan á flota española e portuguesa, que teñen máis que acreditada a súa boa práctica na pesca de quenllas, e que non impacta sobre o resto de flota mundiais que capturan en torno ao 90% das quenllas que se comercializan ao ano no mundo".

Ata agora a flota palangreira española curta as aletas das quenllas a bordo dos buques conxeladores para protexer a seguridade das tripulacións, xa que manexar un exemplar conxelado con seis arestas nun espazo en movemento é moi perigoso, por calidade, xa que a conxelación por separado permite controlar e garantir a calidade e seguridade alimentaria tanto de aletas, coma de corpos para comercializalos despois nas súas canles diferenciadas, e por mellorar a rendibilidade optimizando o aproveitamento do almacenamento nas adegas do buque.

ALTERNATIVAS

Coa actual proposta da Comisión de obrigar a desembarcar as aletas parcialmente adheridas ao corpo da quenlla, pon en risco a seguridade das tripulacións e obriga a romper a cadea de frío para cercenar totalmente as aletas e vendelas na súa canle de comercialización (mercado asiático) diferenciada do dos corpos (centro Europa e América Latina) minguando a súa calidade e a rendibilidade das empresas armadoras, incrementando os seus custos de explotación polo aumento do tempo da descarga e a contratación das plantas de procesado.

Como alternativa Cepesca aposta pola prohibición total do cercenamiento en fresco, instaurar a obrigatoriedade de desembarcar corpos e aletas no mesmo porto, permitir o cercenamiento en conxeladores que garantan a trazabilidade e correspondencia de cada corpo coas súas aletas e conte cun documento estatístico de capturas.

Para mellorar a xestión destas pesqueiras Cepesca aposta porque dende as ORP se adopten plans plurianuais que limiten o esforzo pesqueiro, establezan vedas espazo-temporais de flota e que prohiban os trasbordos en alto mar.

EVOLUCIÓN DOS PREZOS

Respecto ao mercado de peixe espada e quenllas, os armadores sinalaron un preocupante descenso dos prezos en orixe das súas capturas, de máis dun 30%, no último ano, pasando dos 6 aos 4 euros o quilo no espada. O prezo dos corpos de quenlla pasou dunha media de 1-2 euros o quilo aos 0,60 euros actuais; e as aletas dunha media de 10-15 euros a non pasar de 10 euros o quilo.

Esta situación, unida ao "forte incremento" do custo dos carburantes e da carnada que se utiliza como cebo --pota e cabala-- puxeron a esta flota nunha situación "crítica", polo que a flota acordou instar unha reunión cos comercializadores no marco de a interprofesional do Peixe Espada (interespada) co fin de buscar posibles solucións. A flota palangreira española conta con 141 buques operativos e emprega 2.115 tripulantes.