Baleària i Armón avancen en la construcció d'un 'fast ferri' propulsat per gas natural

Imatge del buc Eleanor Roosevelt
Imatge del buc Eleanor Roosevelt - BALEARIA
Publicado: domingo, 30 junio 2019 13:48

   PALMA DE MALLORCA, 30 Jun. (EUROPA PRESS) -

   La naviliera Baleria i les drassanes Armón han informat aquest dissabte de l'avan en la construcció del 'fast ferri' Eleanor Roosevelt, un buc catamar d'alta velocitat de passatge que navegar propulsat a gas natural liquat, segons ha informat Baleria.

   Així, la drassana ha realitzat la posada de quilla en el catamar i ja es pot observar la primera secció del casc del buc, la finalització del qual est prevista per a la primavera del proper any 2020.

   Segons ha avanat Baleria, l'Eleanor Roosvelt tindr eslora de 123 metres per 28 de mniga i capacitat per 1.200 passatgers, així com una bodega que podr albergar fins 500 metres lineals de crrega i 250 turismes, o alternativament 450 cotxes.

   Quant als motors, el nou buc incorporar quatre duals GN/GO de Wrtsil, amb una potncia de 8.800 kW cadascun, a més de quatre waterjet per a la propulsió, així com dos generadors a gas i altres dos a disel per a la generació elctrica, que en el seu conjunt li permetran arribar a una velocitat de servei de 35 nusos, amb una velocitat mxima superior als 40 nusos.

GAS NATURAL LIQUAT

   Finalment, Baleria ha recordat que la naviliera treballa des de 2012 en l'ús del gas natural liquat i, de fet, ja compta amb dos ferries navegant amb motors duals propulsats a gas natural liquat, un d'ells de nova construcció (l'Hypatia d'Alexandria) i un altre remotoritzat (el Npols).

   En les properes setmanes s'incorporaran altres dues, el Marie Curie i el remotoritzat Abel Matutes. A més, després d'estiu s'iniciar el canvi de motors del buc Bahama Mama, i també est previst que, fins el 2021, es remotoritzin el Sicília, el Martín i Soler i el Hedy Lamarr.

   Segons ha assenyalat la naviliera, l'ús d'aquest combustible és més sostenible ja que redueix les emissions d'xids de sofre (SOx) i partícules i un 85 per cent de l'xid nitrós (NOx) i emet un 30 per cent menys de CO2, un dels principals gasos d'efecte hivernacle.