Marratxí rep el distintiu SG City 50-50 d'igualtat de gnere

L'Ajuntament de Marratxí rep el distintiu d'igualtat de gnere de Forgender Seal
L'Ajuntament de Marratxí rep el distintiu d'igualtat de gnere de Forgender Seal - AYTO. DE MARRATXÍ
Publicado: jueves, 10 octubre 2019 17:46

PALMA DE MALLORCA, 10 Oct. (EUROPA PRESS) -

Marratxí ha rebut aquest dijous el distintiu SG city 50-50 d'igualtat de gnere que atorga l'Associació Forgender Seal, després de valorar el pla de treball elaborat per l'rea de Serveis Socials de l'Ajuntament.

D'aquesta manera, Marratxí es converteix en el cinqu municipi de Mallorca a obtenir el distintiu, després d'Estellencs, Felanitx, Pollena i Puigpunyent.

Segons ha informat l'Ajuntament en una nota de premsa, el batle, Miquel Cabot, ha rebut el distintiu de mans d'Alex González, en nom de l'associació.

"La igualtat és transversal, un valor universal pel qual fan falta polítiques valentes per encaminar-nos a una societat més igualitria i menys discriminatria. Les nostres competncies són limitades, per la igualtat inspira totes les polítiques de l'equip de govern", ha declarat Cabot. En aquest sentit, l'alcalde ha destacat la creació d'una regidoria que inclou Igualtat.

Per la seva banda, la regidora d'Igualtat, Aina Amengual, ha recordat que el procés per obtenir el distintiu va comenar fa uns nou mesos. "Presentrem un pla de treball que ens ha valgut una puntuació que ens fa mereixedors del distintiu per la igualtat de gnere, la qual cosa és, sens dubte, una gran notícia per a l'rea d'Igualtat, per a l'Ajuntament i per al conjunt de la ciutadania de Marratxí", ha declarat.

El pla de treball a desenvolupar inclou 79 mesures, integrades en tres rees, que són lideratge, gestió interna i capacitats; promoció dels drets de les dones; i promoció dels drets de les dones.

D'aquesta manera, l'Ajuntament promour accions de sensibilització i prevenció de violncia de gnere; auditories de diversitat de gnere i discriminacions múltiples i projectes per contrarestar-les, tant en el municipi com en el consistori.